Buurtbus Lijn 723

De buurtbus Lijn 723, die Rimburg bedient, rijdt de route Ubach-Palenberg (station), Rimburg, Waubach (Pastoor Schepenstraat), Eygelshoven (markt), Hopel (station) en Mondo Verde v.v., volgens onderstaande dienstregeling:

Dienstregeling per 15-12-2019 Buurtbus Lijn 723.pdf

Er zijn in Rimburg drie op- en uitstapplaatsen: op de markt, aan de Broekhuizenstraat en de Rimburgerweg.
NB.: Door de omleidingen, ten gevolge van de reconstructiewerkzaamheden aan de doorgaande wegen in Rimburg, zijn de op- en uitstapplaatsen Broekhuizenstraat en Rimburgerweg tijdelijk niet beschikbaar.

De bus rijdt niet op 2e Paasdag, Hemelvaartsdag en 1e en 2e Kerstdag. Op Koningsdag en Bevrijdingsdag wordt de dienstregeling gereden als op zaterdag.
Men kan van de bus gebruikmaken met alle in het openbaar vervoer gebruikelijke betalingswijze, zoals OV-chipkaarten en abonnementen. Losse rittenkaarten kunnen uitsluitend met pinbetalingen worden verkregen.
NB.: ten gevolge van de lopende coronamaatregelen zijn pinbetalingen voorlopig niet mogelijk.

Opm.: Voor scholieren met bestemming Landgraaf en Heerlen rijdt op maandag t/m vrijdag een schoolbus (Lijn 629) vanaf Kerkrade Busstation via Eygelshoven-markt naar Heerlen Zuyd Hogeschool.
Vertrek in Eygelshoven-markt om 07:40. De bus doet vervolgens de volgende haltes aan: Landgraaf Heigank/kerk: 07:45; Landgraaf Streep: 07:51; Heerlen busstation 08:00 en Heerlen Zuyd Hogeschool: 08:08.
Bij vertrek van Rimburg Markt om 07:22 vindt men de aansluiting met deze bus.
Let op: deze bus rijdt alleen in de morgen en op genoemde tijdstippen.

De bus wordt bestuurd door vrijwilligers. Er zijn nooit genoeg vrijwillige chauffeurs. Als u interesse heeft, neem dan contact op met de Belangenvereniging Rimburg of de buurtbuscoördinator (tel 06-44585534). U wordt met open armen ontvangen.