Verenigingen en Partners

Hier vind u een lijst van verenigingen in Rimburg

RKVV ↗

De eerste officiële wedstrijd van RKVV Rimburg werd op 2 januari 1909 gespeeld. En nu na ruim 100 jaar spelen er nog steeds drie seniorenteams en drie jeugdteams. En na de training of wedstrijd genieten van een drankje in het clubhuis aan de Kapelweien

Carnavalsvereniging De Wespelle ↗

De Wespelle is een zeer actieve vereniging binnen de Rimburgse gemeenschap en een graag geziene gast bij andere verenigingen in Landgraaf. Carnaval wordt in Rimburg nog steeds met hoofdletters geschreven. Getuige ook de jaarlijkse optocht op carnavalszondag waar veel Rimburgers – “Brokkelzer” – met plezier aan deelnemen of naar kijken. Het initiatief van de Einzelgangeroptocht heeft inmiddels in Limburg navolging gekregen.

zangvereniging eendracht ↗

Een gemend zangkoor dat bestaat uit ruim 40 actieve leden. Het koor is opgericht in 1877 en is daarmee een van de oudste verenigingen in Landgraaf. Zowel op kerkelijk als op wereldlijk gebied is het koor actief en zij heeft in haar lange historie vele hoogstaande muzikale prestaties verricht,

’t Bakkes Rimburg

Een dorpsontmoetingsplek en daardoor draagt in grote mate bij aan de gemeenschapszin binnen ons dorp. Elk jaar worden er 10 á 12 bakdagen georganiseerd en kan men genieten van overheerlijke vlaaien en kostelijke broden, gebakken volgens oeroude recepten. ‘t Bakkes brengt mensen en groepen bij elkaar en stimuleert de kennismaking in de buurt, door op oude wijze brood en vlaai te bakken. Bent u blij met het ambachtbakken, het eerlijke en heerlijke product en de gemeenschapszin? dan kunt u vriend worden van Kloep Broeëdneuëdig en krijgt u een echt Rimburgs brood dat gebakken zal worden tijdens een van de bakdagen. ’t Bakkes wordt omgeven door zitgelegenheden, een jeu de boules baan, een speeltuin (ook met toestellen voor senioren), een ouderwetse waterpomp en een fruitweide.

Fanfare Victoria

Het grote korps bestaat uit circa 40 spelende leden. Daarnaast wordt er nog meer muziek gemaakt door het jeugdorkest “de Victoriaantjes” en het “Victoriakwintet”. Het koor is opgericht in 1877 en is daarmee een van de oudste verenigingen in Landgraaf.

Vriendenclub de Stichelaere

Deze vriendenclub is opgericht op 2 januari 1983 en heeft als voornaamste doelstelling het ondersteunen van evenementen die in het dorp worden georganiseerd en waarbij meerdere verenigingen betrokken zijn. Zij gaf het gemeenschapsgevoel in het dorp een impuls door afgelopen zomer “Brokkelze Broest” te organiseren. Rimburgse verenigingen en stichtingen gingen onderling de strijd aan op bijzondere locaties in en rond het dorp..

Hengelsportvereniging Zuid Oost Hoek

Met een prachtige visvijver aan de Kapelweien.

Vrienden van de Sint Jozef kapel

De kapel is gebouwd uit dankbaarheid voor de behouden terugkeer van Rimburgse strijders uit de oorlog en fungeert nu als oorlogsmonument. Het onderhoud van de kapel en de organisatie van de dodenherdenking waren in handen van oud strijders, daarna hebben zij dit aan hun kinderen overgedragen, evenals de zorg voor de gedenkzuil en de omgeving van de kapel.

Ouderensoos Rimburg

Contact: Gremelsbrugge 12, 6374 LT Landgraaf, 045-5316108

Kidsclub Hoebel & Knoebel

Vrouwenvereniging K.A.V. Rimburg

De K.A.V. is een vrouwenvereniging opgericht in 1951. Ze is ontstaan vanuit een arbeidersbeweging K.A.B. Deze arbeidersbond vond het belangrijk dat ook de vrouwen een bond kregen om ook hun te laten deelnemen aan het sociale leven, voor ontspanning te zorgen en de contacten onderling te verbeteren. Het doel van onze vereniging is niet gewijzigd. We organiseren maandelijks een activiteit ( behalve in de vakantiemaanden) in de vorm van een lezing, workshop, wandeling, viering, uitstapjes om de vrouwen weer in contact te brengen, de onderlinge band te versterken en samen wat gezellige uurtjes door te brengen. Onze vereniging telt momenteel 60 leden en iedereen vanaf 18 jaar is welkom!

Call Now Button